سونی: بازی Ghost of Yotei همه چیز قسمت قبل را بزرگتر و بهتر می نماید
به گزارش مجله کالج، طبق جدیدترین گزارش های منتشر شده، به نظر می رسد حتی قبل از اینکه بازی گوست آو سوشیما (Ghost of Tsushima) با پروتاگونیست سامورایی و صحنه های سینمایی خود که از فیلم های کوروساوا (Kurosawa) الهام گرفته شده بودند بازیکنان را جذب کند، طراحان آن به میزان کافی برای برنامه ریزی برای ساخت دنباله ای از آن، به خود اطمینان داشته اند.
اخیرا استودیوی ساکر پانچ پروداکشنز (Sucker Punch Productions) اعلام نموده که بازی گوست آو یوته ای (Ghost of Yotei) شروع یک سری رسمی است که حداقل یک فیلم و اسپین آف های دیگری را شامل می گردد و این مجموعه را در کنار دیگر آثار معروف پلی استیشن سونی مانند خدای جنگ (God of War) و هورایزن زیرو داون (Horizon Zero Dawn) قرار می دهد. نیت فاکس (Nate Fox) و جیسون کانل (Jason Connell)، کارگردانان خلاقیت بازی گوست آو سوشیما، ظاهرا مدت هاست که یک جانشین برای نسخه قبل تصور نموده اند. البته این اثر با توجه به موفقیت تجاری و هنری ای که داشت، به نوعی چراغ سبز فراوری دنباله خود را روشن نموده بود.
تریلر اولیه بازی گوست آو یوته ای، که قرار است سال آینده برای پلی استیشن 5 منتشر گردد، با تصاویری باشکوه از کوه یوته ای از منطقه شمالی هوکایدوی (Hokkaido) این کشور، محیط بازی را فراتر از لبه ژاپن می برد. پس از صحنه های برفی، نبرد و خونریزی، زنی به نام آتسو (Atsu) بیرون می آید که در برابر یک گرگ تعظیم می نماید و به سوی فضایی نامعلوم به جلو نگاه می نماید. فاکس می گوید:
لازم به ذکر است که دو سفر تحقیقاتی به شمال ژاپن، الهام بخش دنیا سازی این بازی تازه بود. اعضای تیم ساکر پانچ که بیشتر در استان واشنگتن زندگی می نمایند، از بیش از ده ها مکان بازدید نموده است. با این حال تصویر کوه یوته ای که در سراسر دریاچه تویا (Toya) منعکس شده، باعث حیرت آن ها شد. کانل در خصوص آتشفشان فعال استراتو (strato) که از نظر ظاهری شبیه به کوه فوجی (Fuji) است، گفته که دو ساعت فقط به کوه خیره بوده است. از طرفی فاکس گفته که یکی دیگر از نقاط برجسته ی پارک ملی شیره توکو (Shiretoko) در شمال شرقی هوکایدو بود که برای ضبط صدا های طبیعت با تیم صوتی خود از آن بازدید کرد. فاکس می گوید:
بدون پرداختن به جزئیات، توسعه دهندگان گفته اند که این بازی داستانی از یک انتقام است که آتسو را در هنگام حرکت در منظره ها طبیعی، از جمله چمنزار های وسیع و طوفان های برفی دنبال می نماید. آن ها بعلاوه اشاره نموده اند که بازیکنان نسبت به بازی قبلی کنترل بیشتری بر داستان پروتاگونیست خواهند داشت. کانل با اشاره به اینکه بازیکنان می توانند علاوه بر سلاح های سرد مانند کاتانا، بر سلاح های گرم نیز مسلط شوند، گفت:
زمانی که گوست آو یوته ای عرضه گردد، صنعت بازی غرق در آثار سامورایی محور خواهد بود. سری بازی اکشن ماجراجویی اساسینز کرید (Assassins Creed) نیز در ماه فوریه برداشت خود را از ژاپن فئودال منتشر می نماید و مدت کمی است سریال تلویزیونی شوگون (Shogun) که برنده جایزه ی امی شده، عرضه شده است. فاکس خود را از هواداران این سریال و کتابی که بر اساس آن ساخته شده است می داند و سگ او که یک لابرادودل استرالیایی است را از روی شخصیت اصلی یعنی لرد توراناگا (Toranaga) نامگذاری نموده است. دنباله گوست آو سوشیما پایه مجموعه ای از کوشش های کاملا برنامه ریزی شده به وسیله سونی برای تبدیل این سری به یک مجموعه بزرگ تر است. بعلاوه چندین سال است که یک اقتباس سینمایی از بازی اصلی زیر نظر چاد استاهلسکی (Chad Stahelski)، کارگردان فیلم های جان ویک (John Wick) در حال توسعه است.
از طرفی در سال های اخیر، شرکت های بازی سازی با تبدیل شخصیت های خود به ستاره های هالیوودی به موفقیت های هنری و تجاری زیادی دست یافته اند. دومین فیلم پرفروش سال گذشته، فیلم برادران سوپر ماریو (The Super Mario Bros. Movie) بود که این سری بازی نینتندو را به موفقیت رساند و بیش از 1.3 میلیارد دلار در باکس آفیس بدست آورد. بعلاوه یک سال قبل از این نیز فیلمی بر اساس بازی های آنچارتد (Uncharted) سونی حدود 400 میلیون دلار فروش داشت. هرمن هالست (Hermen Hulst)، رئیس سونی اینتراکتیو اینترتینمنت گفته که توسعه آی پی ها در قالب دیگر فرمت های تفریح، مخاطبان را به اجرای بازی ها می کشاند. بعلاوه او در این مورد سریال لست آو آس (The Last of Us) از شبکه HBO را مثال زد. بنابراین به نظر می رسد که در آینده شاهد اقتباس های سینمایی و تلویزیونی بیشتری از آثار سونی باشیم.
منبع: The New York Times
منبع: دیجیکالا مگ